.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توکلی : خودکشی پیشکش؛ استعفا دهید و خیال مردم را راحت کنید
توکلی : خودکشی پیشکش؛ استعفا دهید و خیال مردم را راحت کنید

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، خطاب به کابینه دولت نهم گفت: شما اگر نمی‌توانید زیردست خود را کنترل کنید و آدم های ناسالم را سر کار می‌آورید، خودکشی پیش‌کش‌تان، حداقل استعفا دهید و مردم را راحت کنید.

  احمد توکلی در حاشیه نشست امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درباره اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی تصریح کرد: نتیجه ابعاد این رسوایی به این عظمت این است که اعتماد مردم به نظام بانکی و نظام اقتصادی و مسئولان دولتی کاهش پیدا می کند.

فساد در دو سال گذشته 34 میلیارد دلار برای اقتصاد ایران هزینه داشته است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان این که این اتفاق اثرهای منفی در سرمایه‌گذاری و هم در کاهش بهره‌وری می گذارد، افزود: دو تا سه سال گذشته سازمان شفافیت بین‌المللی گزارشی از فسادها در ایران ارائه و برآورد کرد که این حد از فساد 34 میلیارد دلار برای اقتصاد ایران هزینه داشت.

وی ادامه داد: سه میلیارد دلارش به دلیل راندن سرمایه گذاران و 31 میلیارد دلار آن به دلیل کاهش بهره وری انبارهای موجود سرمایه بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: زمانی که ما نسبت به فساد قاطعانه برخورد نکنیم و مانند کاری که دولت می کند فقط شعار بدهیم نتیجه اش همین جریان می شود.

چرا در رسیدگی قوه قضائیه به مفاسد، دولت برای نزدیکان خود خط قرمز قائل می‌شود


به گفته توکلی، زمانی که دولت برای نزدیکان خود خط قرمز قائل می شود که قوه قضائیه به مسائل آنها رسیدگی نکند مسلم است که افراد فاسد و به اصطلاح زرنگ و رند علامت مثبت می گیرد و احساس امنیت می‌کند همچنین دست به این جنایات غیرقابل تصور می کنند.

وی با بیان این که وضع سرمایه اجتماعی کشور رابطه مستقیمی بین تولید داخلی و سرمایه اجتماعی وجود دارد، افزود: با این تفاسیر این اختلاف چه بلایی سر اعتماد مردم آورد و چه رفتار فرهنگی را معمولاً نتیجه می دهد.

وی در توضیح سخنان خود مثال زد: من روز چهارشنبه در صف بازار روز قزل قلعه بودم که یک مشتری در صف میوه ها را جدا می کرد من گفتم اینجا میوه ها را درهم می فروشند و نه سوا و او در جواب من گفت، سه‌هزار میلیارد تومان پول را خورده اند و آن وقت تو به من گیر می دهی.

توکلی ادامه داد: بیشتر افراد تحت تاثیر این عظمت رسوایی بزرگ که الفاظ در شرحش عاجز است، به این نتیجه می رسد که برخی از تخلف‌های کوچک آنها در مقابل این تخلف بزرگ قابل گذشت است.

یک علت اساسی در بحران اقتصادی جهان، فساد است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به بحران‌های مالی مکزیک در سال 1994 و بحران مالی آمریکا در سال 2008 میلادی گفت: یک علت مهم و اساسی در تمامی این بحران ها وجود داشت که آن فساد بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما در شرایطی هستیم که تبعیض های زیادی در رسیدگی ها وجود دارد، تصریح کرد: قوه قضائیه کوتاهی می کند باید سبک سنگین و چاق و لاغر نکند زیرا اگر در گذشته به تخلفات صاحبان قدرت متهم در فسادها رسیدگی می شد الان این افراد این کارها را نمی کردند.

توکلی افزود: برخی می گویند جریان انحرافی در این اختلاف دخیل است، مسئولان دولتی و رئیس بانک مرکزی می گویند علم غیب نداشتیم واضح است که علم غیب نداشتید اما نظام بازرسی را برای کشف غیب می‌گذارند.

وی با بیان این که آقای پورمحمدی مسئول نظارت بر بانک‌ها و صدور مجوز بانک‌ها بود، گفت: آقای محمدی که دکتری ندارد و به دروغ خودش را دکتر معرفی می کند مسئول تنظیم مقررات اعمالی برای نظارت بود اما به کدام وظیفه اش عمل کرد.

چرا بانک مرکزی به افراد فاسد مجوز می‌دهد

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با طرح این سئوال که زمانی که افراد فاسد که معوقه دارند چطور مجوز بانک می خواهند و یک روزه کارشان راه می افتد، گفت: چطور زمانی که خود بانک مرکزی مطلع است که اختلالاتی در پرداختی‌های این فرد وجود دارد اما باز به او مجوز بانک می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه زمانی که افراد ناشایست و وابسته با پشتیبانی دفتر جمهوری سمت می گیرند نتیجه اش همین موضوع می شود یادآور شد: بانک جهانی مطلعی دارد که نشان می دهد که چگونه نسبت معکوسی بین سلامت و وابسته سالاری وجود دارد یعنی هرچه وابسته سالاری باشد فساد در سیستم بیشتر می شود پس چرا ما باید از این اوضاع تعجب کنیم.

توکلی افزود: اگر رد یکی از اعضای شورای عالی پول و اعتبار را بگیرید متوجه می شوید که او از سایپا یدک خارج و معاون سازمان میراث فرهنگی در زمان آقای مشایی می شود و از آنجا در 16 مرداد سال 86 وی را به بانک توسعه صادرات می برند.

آسیب اقتصاد ایران؛ فعالیت افراد نالایق در مسئولیت‌های حساس


وی ادامه د اد: اواسط شهریور آقای طهماسب مظاهری رئیس بانک مرکزی می شود و این آقا با 45 روز کار مدیرعامل بانک توسعه صادرات می شود زمانی که این افراد نالایق بر سر کار می آیند اوضاع به همین گونه می شود.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم تصریح کرد: همین آقا در سال 89 از آنجا خارج می شود و سه عنوان مشاوره دریافت می کند و بلافاصله به جای دکتر شرافت که 30 سال در اقتصاد ایران کار کرده است عضو شورای پول و اعتبار می شود، لابد آقای پورمحمدی هم می خواهد رئیس کل بانک مرکزی شود.

توکلی با بیان اینکه افراد نالایق و مسئله داری که از دفتر رئیس جمهوری حمایت می شوند و سرکار هستند و شخص مشایی و احمدی نژاد با آن موافقت می کند سیستم را به طور طبیعی مستعد به فساد می کند، گفت: زمانی در دولت کسانی هستند که آقای احمدی‌نژاد دورشان خط قرمز می کشد و نمی گذارد قوه قضائیه وظیفه خود را انجام دهد مشخص است که یک آدم بی‌سروپا و رند طوری عمل می کند که هفت بانک را به هم می دوزد.

خودکشی پیش‌کش‌تان؛ استعفا بدهید و بروید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، خطاب به دولت و اعضای کابینه احمدی‌نژاد گفت: در ژاپن در اول ژانویه 1998 دو کارمند وزارت اقتصاد و دارایی متهم به رشوه خواری شدند، مدیرکل ذی ربط خودکشی کرد و وزیر اقتصاد و دارایی نیز استعفا من به دولت عرض می کنم که خودکشی پیش کشتان استعفا کنید و بروید.

وی همچنین اظهار کرد: شما که نمی توانید زیردست خود را کنترل کنید و آدم های ناسالم را سرکار می آورید استعفا دهید و مردم را راحت کنید.

لطفا مسئله را سیاسی نکنید

توکلی در پاسخ به این سئوال یکی از خبرنگاران که اگر این اختلاف به جای یک دولت اصولگرا در یک دولت اصلاح طلب اتفاق افتاده بود آیا باز هم همین رفتار را نشان می دادند تصریح کرد: من از همه خواهش می کنم که مسئله را سیاسی نکنید؛ این به زیان ملت است.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: شما به فساد صرفه نظر از اینکه اصولگرا و یا اصلاح طلب هستند حمله کنید، شما به آدم های نالایق و اقتصادهای وابسته واکنش نشان دهید.

وی با تاکید دوباره بر لزوم سیاسی نکردن این مسئله افزود: شما همت کنید بعد از آن که به فساد رسیدگی شد و همه گفتید که ما دزد و آدم پارتی باز را نمی خواهیم و پس از آن که مصوبان و حامیان این اتفاق مشخص شد شما آن وقت می توانید اصولگرایان را ملامت کنید.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خطاب به روزنامه‌های اصلاح طلب گفت: سعی کنید برای ملت ماهی بگیرید و به دنبال ماهی گرفتن برای گروه خودتان نباشید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 شهريور 1390
باورم خاکستری، صفحه های دفترم خاکستری، بیش از اینها حال دیگر داشتم، هرچه می گفتند باور داشتم، پیرها زهر حلائل خورده اند، عشق ورزان مهر باطل خورده اند، بازهم بحث عقیل و مرتضی، آهن تفت دیده مولا کجا؟ نه فقط حرفی از اهن مانده است شمع بیت المال روشن مانده است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.